fiesta siesta

Innan jag går och lägger mig ska jag skriva om skillnaden mellan Italien och Sverige. Speciellt om våra två festkvällar. I Italien pratade dom med varandra över dagen och bestämde vilken klubb vi skulle gå till, där beställde dom dricka och så fick vi ett litet VIP-bås. Det var jättetrevligt trots alla slampiga tjejer och rökiga rum. Vi svenskar ringde runt och letade lokal flera veckor innan för att få till en fest och dagen innan hittade vi en. Vi fixade allt själva och trots det verkade dom inte uppskatta det. Dom klagade på allt som gick att klaga på under hela veckan medan vi höll käften när vi tyckte något var konstigt. Bara för att dom kan festa varje kväll trots att dom inte är 18 och för att solen skiner hela tiden där. Om italienare verkligen är så negativa så är jag jävligt lycklig över att jag bor i Sverige där vi visar respekt.

Kommentarer
Postat av: mandso!

bra sagt mannen! håller helt med dig!

2012-04-20 @ 23:52:04



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0