rasistisk jul

Asså detta med pepparkakorna.. Grejen var väl den att lillkillen inte fick vara pepparkaka för att dom inte skulle sjunga pepparkakslåten? Sen skrev tidningarna om det och alla antog att han inte fick vara det är att dom är bruna och brun = rasistisk och då är det invandrarnas fel att vi inte får fira våra traditioner. Innan jag visste något om det trodde jag oxå att det var anledningen till att han inte fick vara det men det är bara för att folk överdriver och klagar innan dom vet något om saken. Nu fick han ju vara pepparkaka så varför fortsätter ni klaga? Dessutom handlade det om ETT luciatåg i hela Sverige och EN lärare som hade sagt nej. Sen detta med tomtens verkstad tycker även jag är lite töntigt men det är Disney som bestämt det och inte Sverige, så klaga inte på invandrarna när dom inte har något med saken att göra.
 

Kommentarer
Postat av: syster-dyster

jag tycker att det är bra att disney bestämt sig för att inte syssla med rasistiska karikatyrer längre :)

Svar: Ja det är det ju, fast jag hade inte ens tänkt på den dockan som svart innan :)
Frida

2012-12-15 @ 16:28:20



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0