GUC till Boland

Hörde att det var typ officiellt att GUC kommer till Boland nu. Jag förstår att dom är ledsna och inte vill byta skola men för det första kommer dom fortfarande heta GUC, gå i samma klasser, ha samma lärare och så. Bara att allt är på Boland. Jag skulle självklart bli jättebesviken om jag fick byta skola eftersom jag valde Boland för att jag trivdes på skolan, inte för att jag verkligen jättegärna ville gå samestet (det visade sig sen att det passade mig jättebra). Men kära GUC, varför hackar ni så mycket på Boland? "Allt förutom Boland", "Jävla Boland" osv. Jag förstår att det kan vara jobbigt att gå från era kliniskt städade lokaler till snusprillor lite här och där. Men Boland är verkligen inte så hemskt som alla tror. Det finns flera olika personligheter och man blir glad av alla männsikor som går där. Det kan väl hända att jag sänkt ribban och inte längre bryr mig om jag råkar få snus i håret (hahaha skoja) men jag tror faktiskt verkligen att Boland är underskattat. Ni kan ju iallafall ge det en chans innan ni säger att alla andra skolor vore bättre än Boland. Jag kan ärligt säga att jag gillar GUC. Skulle gått där egentligen men det var för öppet och rent för mig. Heja Boland!

Har inte alls läst på om detta utan bara kollar facebook och antar, så jag kanske har lite fel angående GUC och flytten.
 

Kommentarer
Postat av: syster-dyster

GUCs lokaler är iofs gjorda för de program eleverna går (radiostudios osv) och mycket av GUC eleverna arbetar med kräver nya, bra datorer som klarar av alla program som de ska använda. Tror de flesta hade varit lika sura om de skulle flyttas till katedral

2012-10-18 @ 21:37:12
URL: http://discofjolla.blogspot.com
Postat av: syster-dyster

för att citera miljöpartist: "– Kommunen äger GUC och Bolandsskolan måste byggas om för miljoner för att GUC ska kunna flytta in. Man bollar bara pengar mellan olika påsar, sade Kristin Liljekvist (MP)"
och GUChuset ska inte rivas, utan stå kvar och vara reservlokaler, så man måste ju fortfarande betala hyra för dem

Svar: Ja men det är det att dom säger att det bara går bönder på Boland och att folk överhuvudtaget har massvis med fördomar mot Boland när dom inte ens gett det en chans
Frida

2012-10-18 @ 22:11:43
URL: http://discofjolla.blogspot.com



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0