The story of my 2013: best year ever

 
2013 har utan tvekan varit ett av de bästa åren i mitt liv. Utnyttjade att jag var 18 många helger med mina fina vänner på Uppsalas krogar. I februari var det dags för studentkryssningen och satan i helvete vad kul det var. Gjorde saker jag aldrig trodde jag skulle göra och kom tillbaka till hytten tidigt på morgonen efter. Ungefär samma period spenderade jag i cafeterian med Amanda och delade ut alla treors studentmössor. Våren fortsatte med fler fester och utgångar. Hade även en fin återträff med några från högstadieklassen som slutade väldigt oväntat för min del. I april var det musikal hela dagarna blandat med massvis av plugg. Innan valborg hade vi en avslutningsfest och jag vaknade upp i en bastu.

Maj var månaden innan studenten och därmed var jag på studentskiva en gång i veckan. En gång multitaskade jag med att först se One direction live (såååååå bra att det inte finns ord) och var på en skiva med temat "direkt från" så jag drog på mig en tröja jag köpte på konsterten och festade loss. Vår studentskiva var det sista jag gick på och trots att det var så lite folk var det enligt mig den roligaste. Några dagar senare var det femdagarsfesten och fem dagar efter det STUDENTEN. Det var en av de roligaste dagarna i mitt liv och speciellt åka flak var så himla roligt. Hade som vanligt alldeles för höga förväntingar på sommaren men är ändå väldigt nöjd med den! Spenderade många dagar på stranden och var även på Skansen två gånger för att sjunga med i alla sånger. Spenderade midsommar i Öregrund och var på mitt första bröllop någonsin. Grät som en liten bebis och hade en jättebra dag! Utgångarna och festerna fortsatte och mer konstiga saker hände. Övernattade på en båt och träffade Alfons Åberg. Mitt fjärde år började och jag spenderade många dagar i Boland källare. One directions film kom ut på bio och jag såg den två gånger. Får aldrig nog av de grabbarna.

Jag var på min första dejt någonsin och det kändes som att jag levde i en film i någon månad. På kulturnatten såg jag Ulrik Munther live och hoppade upp och ner hela kvällen av lycka. En dag i september blev jag påkörd och på bara några minuter blev livet sämst. Jag klarade mig från skador men det kändes som att jag hade dött. Det blev bättre med tiden, precis som allt annat. I oktober åkte vi och såg idol live och några dagar senare tävlade jag om finalbiljetter med Tina. Känslan när vi vann var obeskrivlig. Under hösten blev jag godkänt i flera ämnen i skolan och kunde slappna av lite. Var på arbetsintervju och fick tillslut ett jobb som får mig att vilja bli mamma varje dag men jag ska absolut inte det än.

Fyllde år i november och hade en jättefin födelsedag. Var även på halloweenfest och en spelning i november. När jag varit 19 i tio dagar kollade jag på One direction live i över sju timmar och somnade sent på natten. Sen var det dags för idolfinalen och herregud vilken dag det var! Träffade Erik, Miriam, Matilda, Sarah, Jens, Gabriel, George och Sakib och delade några ord med alla killarna. Några dagar senare kom Erik till Uppsala och vi pratade lite mer, då sa han även att han kände igen mig från finalen. Har varit nykter under nästan hela december, tills jag och Tina åkte till Tyskland och hälsade på Yvonne. Det var en helt fantastisk resa och julen där var den bästa på länge. Imorgon är det nyår och snart 2014. Vet inte om något kan slå det här året och egentligen vill jag inte att 2013 någonsin ska ta slut. Men jag är öppen för allt som 2014 har att erbjuda. Backstreet boys och One direction live och 20 år kan ju inte slå fel. Jag är redo.
 
Nyårslöften: äta varje måltid varje dag, blogga mer, göra något med mitt liv, umgås mer med vännerna.

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0