This is where I belong

Tidigt igår innan stormen bröt ut satte och mig på ett tåg mot Stockholm med Tina. Det var dags för den stora dagen, idolfinalen! Vårat hotellrum var klart fyra timmar tidigare än det skulle vara så vi hängde mest där och föreberedde oss. Lunchade världens godaste pizza på Pizza hut också. Mhmmmmhm. Klockan fem samlades alla giffelvinnare i lobyn och tog gemensamt taxi till Globen. Där hade vi ett privat rum med mat och gifflar. När vi typ ätit klart kom de första idolerna in och hälsade (blir nervös igen bara av att skriva detta hahaha) på oss. Miriam, Erik, Matilda och Sarah var det då. Delade några ord med Sarah med kunde mest tänka på att ta kort med världens finaste Erik. Efter bara några minuter var det tvugna att gå och innan man hann lugna ner sig kom Jens in. Han gick rakt emot oss och efter honom kom Gabriel, George och Sakib. Var först med att ta bild med Jens sen pratade vi lite med honom också. Hann ta kort med resten av grabbarna innan det begav sig. Gabriel var så himla rolig, George pratade jag bara med när han hade mat i munnen och Sakib sa att jag hade coolt hår igen. Det fyra var de trevligaste jävla grabbarna jag någonsin träffat!!
 
Halv åtta satte vi oss på våra platser och såg bland annat när Matilda och Sandra uppträde. Finalen var helt galet bra, måste säga att Elin gjorde sina två första framträdanden bäst men vinnarlåten var Kevins. Har haft mina upp och nedgångar angående Kevin men när han väl vann kändes det självklart. Vi stannade kvar i Globen tills den snygga och trevliga entrévärden sa att de skulle stänga sen stod vi utanför Annexet och velade mellan att försöka komma in på efterfesten eller gå någonstans själva. Efter en tunnelbaneresa från helvetet satte vi oss på Skybar och njöt av livet. Vi vaknade i samband med julkalendern och gick sen ner och åt en god hotellfrukost och avnjöt ett varmt fotbad innan det var dags att gå ut i kylan tills tåget gick hem igen. En av de bästa dagarna i mitt liv. Tack pågen för allt, ni är bäst!!
 
Halvrolig historia bakom bilden: några av tjejerna som fått biljetter sa att de ville ta en bild med alla. Först trodde jag att de menade bara idolerna men när fler personer ställde sig där antog jag att de menade alla, dessutom började de ropa på Gabriel så jag ställde mig bredvid George och sa till Tina att alla skulle vara med. Då började de andra också ställa sig vid idolerna och tillslut blev det en gruppbild med alla. Efteråt när jag lugnat ner mig insåg jag att det var tjejerna som ville ha en bild med endast idolerna. Men jag är nöjd med vad jag nu tänkte gjorde för det blev en fin gruppbild istället.
 

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0