friez

 
Jag skaaa lägga upp bilder från musikalen både här och på facebook, det kommer! Tills vidare kan ni få läsa exakt vad jag sysslade med i musikalen. Man kan tro att min roll var helt onödig och att det inte skulle göra något om jag inte var med men det behövdes en hel del inhoppare när jag var borta! I början av musikalen ska Tracy prova in till Corny Collins show. Men hon är såklart inte den enda! Innan hon kommer ska jag stå och dansa så fult jag kan och sen springa iväg gråtandes till Evelina som tröstar mig. Tydligen lyckades jag eftersom dansarna satt och höll sig för skratt. Lite senarare har Tracy hamnat med oss på kvarsittningen föralltid och ska visa sina nya danssteg för Corny som är DJ på skoldansen. Innan vi dansar av scenen sprang jag bakom för att ta ner banderollen som visade att det var skoldans. Efter det sprang jag ner i kulissen, tog på mig en kjol för framtida behov under kjolen jag hade och sprang ut och runt för att skrika som den fangirlen jag är. Link sjunger "It takes two" och jag vill bara att han ska kolla på mig mig mig så jag skriker så högt jag kan tillsammans med Jasmine, Evelina, Tove och Emma (en dag var Martin med, så himla kul hahaha) och sen klär jag av mig utomhus för att vara med i Welcome to the 60's. Jag kommer ut med munkar som tjejerna Turnblad gärna vill ha men sen springer jag bakom skynket för att förbereda deras kläder. När Edna kommer in tar vi av honom kläderna och jag fixar kjolen, samma sak gäller när Tracy ska byta om. Sen måste jag springa ner för att byta om till en mindre viktig scen. Efter det hjälper jag till att ta in skivor till skivbutiken och är bara allmänt cool. När vi sen ska sjunga om hur stora, blonda och underbara vi är ska jag gå runt med ett plakat som det står "TV FÖR ALLA" på. Efter första akten springer jag ner med plakatet och hjälper till att ta upp fängelsegallet. I den nästsista scenen sitter vi hemma hos Motormouth och Tracy har rymt från fängelset. Hon säger att hon måste tillbaka till fängelset för att arenan skulle vara bevakat av pistolbeväpnade vakter och att någon kunde bli skjuten. Då säger jag "Och för vadå? För att vi ska få dansa på någon barnslig tv-show?" och alla håller med för min åsikt är så jävla bra men sen slutar det med att vi alla dansar där ändå. Min roll är typ kär i Evelina som ingen vet om hon är kille eller tjej och jag dansar ganska töntigt för jag var lite blyg och försiktig men trots det ville jag dansa på tv. Jag var, precis som alla andra, kär i Link Larkin men det var såklart Tracy som fick honom. Jag och Lilla Inez var kusiner så det var därför det bara var jag utan namnroll som satt i fängelset. Egentligen var det för att Nina var fångvakt, Jasmine hora och de andra i logen men vi var ändå kusiner.

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0