h2o: just add water

Eftersom jag är expert på att recensera saker och kolla på serier tänkte jag recensera den senaste serien jag kollade klart på (kommer spoila alt så det är en dålig recension). Ganska säker på att den är till för 12-åringar och det märkt ofta. Det tog mig flera månader att ta mig igenom säsong ett men när Tina sa att det kom en snygg kille i säsong tre kämpade jag mig igenom den. Med tiden blev den bättre men antagligen den sämsta säsongen. Vad hände med Byron liksom?? Världens sötaste som ba försvann poff. Sen blev jag även äcklad när Lewis och Cleo blev tillsammans men glad när Zane och Rikki blev det (fortfarande upprörd över de fula stavningarna på killarnas namn men jaja). Under hela säsong två var jag arg på den där Charlotte. Tänkte flera gånger att den enda lösningen var att döda henne. Ash kom och var ganska snygg så det var bra. MEN sen i säsong tre försvann han också, antagligen för att Emma "reste jorden runt" men ändå. Istället kom dösnygga Bella och Will och ingen chock att de blir tillsammans. Hon är också sjöjungfru från Irland och han är snygg och han andas under vatten länge. Var arg på hans syster och Zane i många avsnitt men det gick över. Blev både glad och ledsen när Lewis åker till USA mest glad för då blev det mer Will. Tycker serien är mer vuxen och inget "vi kysstes en gång pratar aldig mer om det men vi är ihop" utan mer "gillar han mig eller inte han är snygg vill slicka på hans mage" som det är i riktiga livet. Grät i sista avsnittet när Lewis kom tillbaka och ingen dog.
 
Recension för de som inte sett den men vill det: den är svår i början men blir bättre med tiden. Trots att den är rätt töntigt är den skitspännande och kanske fyra av sju snygga killar. Det finns en nyare serie som heter ungefär samma sak och handlar om nästan samma sak också som jag skulle rekomendera om man inte orkar kolla på tre säsonger men tycker det är spännande med australienska sjöjunfrur. Många avsnit är lika och det är i primcip samma sak fast tvärtom.
 
Målade av Yvonne som sjöjungfru en dag.

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0