Fridur och Hannur ridur

Eftersom mamma är i Tyskland tvingade hon mig och syster att rida (skojade bara, vi har velat detta i cirka tio år) så det gjorde vi idag! Vi var där rätt tidigt och väntade på de andra. I vår grupp var vi bara fyra plus ledaren. Vi fick varsin häst utifrån erfarenhet. Min hette Silverdögg. Hon hade silvrig man och gillade mat. Precis som jag. I början var hon sjukt ensvis och ville inte lämna boxen men när jag väl var på gick vi först (efter ledaren) och hon skötte sig utmärkt. Vi såg flera rådjur på vägen och det var så himla mysigt att bara sitta där och njuta av allt. Ibland töltade vi och jag har ingen aning om jag gjorde rätt för ibland kändes det väldigt snabbt, haha. Jag gick somsagt först men under sista tölten började alla rida om mig vilket min häst inte verkade gilla så hon gick ännu fortare men kom aldrig ikapp. Kände mig lite förolämpad faktiskt, vi gick på led det var ingen tävling herregud. Efteråt fick vi fika och klappa katten sen gick jag och Hanna runt i stallet i väntan på bussen. Gruppen efter oss använde alla hästarna utom den som Hanna hade. Vi funderade ett tag på att hoppa på den och rida hem istället men det blev inget. Senaste gången vi red var 2008 och jag hoppas verkligen att det inte tar sex år innan jag hoppar upp på en häst igen för det är i princip det bästa som finns. 
 

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0