familjeförskola

I tisdags ringde min älskade storebror mig och undrade om jag ville jobba på onsdagen. Vet inte om jag bara förväntade mig att ha en dålig dag pga samma jobbställe som honom eller om jag faktiskt trivdes jättebra. Tror det var en blandning, det visade sig vara roligt att ha Klas i närheten men också gillade jag stället jättemycket. Barnen var också hur underbara som helst. Lite småbusiga men vilka tvååringar är inte det liksom. Storebror hade bett personalen kolla så att jag åt mat och när jag var inne i lekrummet och lekte med ett barn kom han in och nöp mig i kinden som om jag var en bebis. Det är lite min vardag. Många barn från hans avdelning var fascinerade över att jag var hans lillasyster och när Klas sen kom hem på kvällen hade en flicka gjort ett halsband till mig. Blev så himla glad, har bara fått teckningar förut men det här kändes så äkta. En annan från hans avdelning hade trott att jag var ful men när hon såg mig sa hon att jag var fin. Fina fina ungar. Älskar ställen som man känner att man gillar på alla sätt, barn, personal och system!
 

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0