val 2014

Idag är det som antagligen alla vet VALDAGEN. Jag är i vanliga fall inte ett dugg insatt men det här året har vsrit det mest påfrestande någonsin med alla olika åsikter och folk som inte tycker som jag. Det är ju inte första gången jag röstar eftersom jag både röstade i kyrkovalet, EU-valet och två skolval om det räknas. I det första skolvalet år 2006 kommer jag ihåg att jag röstade på Vänsterpariet. Min storasyster hade sagt att de inte ville ha läxor eller prov eller nåt vilket jag tyckte var skitbra. Fyra år senare (woah vilken skillnad på 12 och 16 år??) röstade jag i gymnasiet. Då kände jag att MP var rätt. Tror det var för att storasyster (jäklar vad lättövertalad jag är) sa att de antagligen skullle vinna valet men ICKE. Ett snäpp före kom SD. I tre år fick man skämmas tills det var dags att påverka igen och nu är vi här (röstade miljöpartiet i EU-valet också, det var morsdag och jag var kluven så mamma fick bestämma). I det här valet har jag läst på allt själv och skaffat mig en egen uppfattning. Har velat fram och tillbaka mellan S och F! och här är min motivering: jag vet att man ska rösta på de man håller mest med men jag vill två saker med det här valet, att S vinner och att F! kommer med i riksdagen. Jag är trött på att de med pengar och som är högre uppsatta får det bättre, jag är trött på de ökade klyftorna i samhället, jag är trött på att man normaliserar Sverigedemokraternas politik, jag är trött på att det inte är jämnställt och jag är trött på alliansen. Jag kan inte säga att det kommer bli bättre med ett regeringsbyte men är så himla redo för det. Ta en jävla chans, det är inte direkt så att jorden kommer gå under. Tror snarare att allt blir sämre med fyra år till. Eftersom jag är dålig på att övertala folk och inte vill komma någon vart med detta kommer jag lägga upp det 20.00 när vallokalerna stänger. Imorgon hoppas jag på att få vakna upp till ett bättre samhälle där ALLA har det bra och där man inte bara tänker på sig själv. Tack för mig hejdå.
 

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0