genusvetenskap a

Tänkte att jag skulle skriva om min första dag på universitetet om någon är intresserad (ja jag borde egentligen plugga och ja jag gör allt för att skjuta upp det). Igår var alltså första föreläsningen. Åkte till skolan en timme tidigare för att hitta och fick sen sitta en halvtimme och bara vänta. Fick för mig att alla hade blivit bffs första dagen men tydligen var det inte alls så många där då. Satte mig längst bak vid den enda jag kände sen tidigare när jag insåg att jag hade glömt mina glasögon hemma. Alltså jag vet inte om ni förstår paniken men jag såg i princip ingenting som stod på powerpointen. Under pausen röstade vi om vilken dag vi skulle på nation tillsammans. Älskar prioriteringarna. Föreläsningen var för övrigt jätteintressant och rolig och redan på fredag har vi seminarium så det blir kanske kul kan man hoppas. När vi slutat hoppade jag iväg till Kalmars nation och skrev in mig sååå aa nu är jag väl student på riktigt. Vilket betyder att jag borde köpa kurslittaretur och plugga nu. Vilket jag ska. Snart. Ska bara göra något roligare först. 
 

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0