Göteborg 18/8-21/8

Idag är det exakt en månad sen jag tog mitt pick och pack till Göteborg! Vi vann ju ett besök på Liseberg av marabou där entré, åkband, boende och choklad ingick. Planen var att Yvve också skulle med men de fixade det med jobb och jobb, så vi tog lite spontant med oss Ludde istället! Första dagen lämnade vi att på vandrarhemmet och gick sen runt på stan lite. När vi var påväg tillbaka insåg vi dock att Liseberg sett extremt tomt ut under hela dagen, så vi kollade upp öppettider och insåg att det var helt stängt dagen vi skulle dit. Vi skulle alltså hem på torsdagen igen då de öppnade 15 och skulle hinna med att vara där cirka en timme. Efter en hel del kaos och klagomål fixade vi en till natt för rabatterat pris. Under vår andra dag gjorde vi stan igen och gick även till en badplats (ganska säker på att det inte var rätt badplats dock) och tog årets sista dopp. På kvällen hade vi planerat en utgång men det mesta var stängt så vi tog oss bara en varsin öl på Hardrock café. Sen var det äntligen dags för resans mål, Liseberg! Vi var där från öppning till stängning och jag åkte karuseller jag aldrig trott jag skulle åka. Var inte lika badass som de andra som åkte Helix men däremot åkte jag både balder och kanonen (och drog världens roligaste skämt under balder haha) och andra saker som var högt uppe i luften. Vill bara säga igen att jag åkte EN LOOP. Det är cirka noll personer som blivit imponerade när jag sagt det men måste skryta ändå. Sista dagen åkte Amanda och Ludde hem med sjutåget då de skulle jobba men jag och Tina stannade till tre så vi shoppade loss och tog det lugnt. Som ett roligt avslut på resan såg vi en jättesnygg kille på centralstationen i Stockholm som var så snygg att Tina gav sitt nummer till honom. Lite senare såg vi honom på tv. Adrian i Paradise hotel.
 

Kommentarer
Postat av: Emilia Åkerberg

Så fina bilder! :)

2015-09-18 @ 16:11:45
URL: http://akerbergs.blogg.se
Postat av: anonym

Åh vad finta bilder! fan vad synd att yvonne inte var med, känner inte henne men hon verkar va ett måste när man ska ut och resa.. varför bloggar du inte längre?

2015-10-05 @ 12:23:45



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0