current mood

Jag vet att min frånvaro har varit ganska låg den senaste tiden, både här och annars i verkligheten. Förra månaden hände något konstigt med mig. Jag vet fortfarande inte vad det var, eller varför. Jag låg hemma hela dagarna, grät utan anledning, var omotiverad och trött, hade ingen aptit och frös ofta. Men det var även mer än så, som jag kan inte riktigt förklara. Kände mig tom och hade ingen livslust, tänkte att jag inte klarade av något och inte hade någon att leva för. Ville inte berätta för någon eftersom jag inte ville att folk skulle tycka synd om mig men ville samtidigt att folk skulle märka att något var fel. Förra helgen blev det däremot en vändning. Jag vaknade upp och kände mig glad. Vågade inte gå utanför dörren och göra saker i början ifall allt inte var som vanligt utan jag bara hade en "bra dag" och att det skulle bli dåligt dagen efter. Men nu försöker jag få tillbaka livet som inte innebar ligga i sängen 7-17, äta, sova. I tisdags tränade jag med en PT och ska verkligen på riktigt försöka träna. Dels för att göra något med all tid men också för att det utlöser endorfin. Har även bokat in mig på flera jobbpass (jobbade en gång i April och det var i princip allt jag gjorde den månaden) och försöker ta tag i saker. Skulle även vilja tacka mamma som spenderade sina lediga dagar med mig och peppade mig för att hon märkte att något var fel. Vet inte om känslorna kommer komma tillbaka, men nu vet ni iallafall orsaken om jag är disträ och frånvarande. Idag var det exakt en vecka sen jag grät sist och livet känns ok.

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0