kul(tur)natt

Igår var det ju äntligen dags för kulturnatten! Jag var på stan tidigt och kollade på lite allt möjligt. Älskar att bara kunna gå runt och ändå aldrig vara uttråkad eller riktigt ha någon plan. Såg blandannat folk som sjöng och spelade, några som slogs, olika danser och så snackade vi lite med några feminister. Perfekt blandning helt enkelt. Klockan tre åkte jag och mamma till skrotcentralen och kikade. Fick gå från bussen med klackskor bara för att se att det fanns andra bussar som gick hela vägen. Eftersom jag inte kunde gå och vi båda var hungriga stannade vi inte så länge utan tog en gammal buss tillbaka till stan och åt pizza. Efteråt träffade jag Amanda, Tina, Minna och Valle som alla skulle gå och kolla på när Faceplant spelade. Någon annan som var där var självaste Erik Grönwall(!!!) så det var roligt. Han fixar säkert skivkontrakt till brudarna på direkten.
 
 
När de spelat färdigt gick vi runt på stan ett tag och hamnade tillslut på Williams. Jag och Minna delade på två shotkannor innan vi lite spontant gick på stumfilm. Var så himla full och förstod ingenting av filmen men förhoppningsvis var det lite förvirrande för alla. När den var slut gick vi till GH och spelade galenpanna med några andra tills nedervåningen stängde. Måste säga att jag var förvånansvärt bra på det och gissade alltid rätt. Tyvärr skildes gruppen åt mot två olika håll sen, några tlill Palermo och några andra till Williams. Ni kan ju gissa vart jag och Tina hamnade. Där träffade vi andra stammisar som vi hamnade på efterfest hos. Det tog över en timme att hitta en taxi och när vi väl kom fram var alla så trötta så jag tog sexbussen hem och somnade tidigt imorse. Hade dock väldigt kul trots att jag blev kallad korkad när jag bevisat motsatsen.

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0