drickfixarn

Varje morgon fyller vi fem hinkar med varmt vatten som vi sen häller där buffématen ska ligga. Idag började buffébordsgrejen pipa och vi fattade inte varför, sen sa en av kockarna vamt vatten ching chong kallt vatten ching chong till oss. Tydligen hade vi haft för kallt vatten och typ förstört den, fast Shahin sa att det inte var vårat fel. Efter nån timme eller så funkade den igen. Var somsagt drickfyllare, ingen hörde vad jag sa, gav vatten till en som skulle ha lättöl, och trodde att en sa kranvatten när han sa mineralvatten. Det var alltså inte min starka sida.

När vi bara satt och chillade kom Shahins kompis(?) och hämtade sin skiva, precis när han kom ut ringde han Shahin och sa att praoeleven i kassan var snygg haha, lyckat alla alla tre var där just då. När vi åt middag åt Shahin med oss, vi frågade varför diskkillen satt ensam, men han visste inte. Och så fick vi reda på att han komer från Bangladesh, jag trodde det låg i Kina, hehe. Men nära var jag iallafall. Nu är jag jätemätt, åt lite frukter efter middagen bara för att det var så gott, haha.



Justja, tydligen var Jansou (inte jasou, haha) chefens fru, och chefen är Chong/Yong/Ching/nåt annats pappa. Och Chong/Yong/Ching är en som jobbar där, för der som inte fattade det.


Kommentarer
Postat av: Dess

haha kranvatten.

detta måste vara ditt längsta inlägg någonsin haha :D

2009-11-05 @ 16:57:51
URL: http://sugarfree.webblogg.se/



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0