kamerasnack

Är så himla glad! Jag hatade inställningen P och hade alltid ingen blixt inställningen eftersom om jag kunde ta 100 bilder med ingen blixt kunde jag ta typ 20 med P. Men idag tänkte jag att jag skulle ta reda på lite mer om min kamera och så ändrade jag bildformatet från RAW till JPEG, och nu kan jag ta ungefär lika många bilder som om jag skulle ha ingen blixt!! Läste sen på wikipedia att JPEG är typ 80-90% mindre än RAW, så mitt problem är löst. Vet inte varför jag skriver om min kamera, helt ointressant ju. Men från och med idag ska jag sluta använda ingen blixt inställningen, amen.

Såhär såg jag ut typ precis när jag hade köpt kameran. Ganska (o)cool.

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0