x-mas break

Gårdagen började på Williams med brudgänget. Vi satt mest och pratade och hade trevligt. Några timmar senare drog vi till Garys men först kom vi inte in så dom andra åkte hem och efter ett tag fick jag och Amanda ett bort i väntan på resten. Det var faktiskul jättekul där, hur många som helst som man kände. Blandannat sjukt många från skolan och min kusin! När dom andra hade anlänt stannade vi inte så länge eftersom vi skulle till Birgerjarl. Där kom vi in före vissa andra med våra biljetter (fast det var inte så coolt som vi hoppades på) och hängde av oss i garderoben. I början var det ganska tråkigt och jag träffade ingen alls som jag kände tillskillnad från alla andra men efter några timmar när alla tappat bort varandra satte jag och Amanda oss ner och då kom en trevlig halvgrek fram och pratade med oss. Just då kändes det som att väldigt många äldre var just där, hahaha. Men det var mysigt att bara ta det lungt och sen köra dansslutspurt. Då träffade vi Rasmus från Etage och hans kompanjoner som vi danade med. Vi fick någon slags striptease tror jag, och jag fick en ring dom hittade på golvet som passade perfekt! Klockan tre var det stängning och därmed även hemgång. Jag och Amanda traskade iväg till Stora torget för att hitta taxi men då ville någon snubbe prata med oss. Han var väldigt trevlig men slutade verkligen aldrig prata och han gillade att jämföra Stockholm med Uppsala. När vi tillslut sagt adjö och gått över till andra sidan började en gubbe prata med oss. Han var 55 och ville ha Amandas nummer. Samtidigt som vi pratade stod två läskiga snubbar och stirrade på oss från olika håll så vi frågade en taxi om han ville köra hem oss båda men åt motsatta håll men vi hade inte råd och då kom dom första tillbaka och pratade med oss igen. Kanske var lite otrevlig då eftersom jag var trött på ordet "efterfest" och bara ville hem och sova. Tillslut fick vi tag på en snäll taxi och cirka halv fem var jag hemma. Herregud vilken konstigt men värd kväll. 334 kronor spenderade.


Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0