gör egna dip-dye shorts

1. Blek shortsen i klorin, jag hade mycket ljummet vatten och fyllde på med klorin lite då och då så jag kan inte säga några exakta mått. Kolla till dom lite då och då, mina låg där i flera timmar så man måste ha tålamod!
 
 
2. När dom är så ljusa som du vill ha dom måste du tvätta dom så att klorinet försvinner.
 
 
3. Blanda färgen, fixeringsmedlet och saltet i en kastrull. Vattnet ska vara 40 eller 60 grader (det står 7 liter men jag hade så mycket som fick plats) och lägg ner shortsen. Dom ska ligga där i 30 minuter men det kan vara bra att kolla till dom och röra om lite då och då så det blir jämt och fint.
 
 
4. Häng dom på tork så dom kan droppa av (fyllde badkaret med vatten så det inte ska bli fläckigt av färgen) och tvätta dom när du kan. Jag ska göra det imorgonbitti, så då får ni antagligen se resultatet!
 

Kommentarer
Postat av: Denisen

SPÄNNANDE! :D

2012-07-05 @ 21:46:50
URL: http://sodenise.blogg.se



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0