vaffanculo

Känner mig frälst på alla sätt och vis efter Italien. Veckan har innehållit blandannat häng på en äcklig pub med äcklig toalett, resa till Florens där vi besökte kyrkor, jag fick någon pollenallergi som gick över sen, glass över hela tröjan och kameran och shopping på marknaden. Vi har även varit i skolan och sett en film, spelat bilspel i datorsalen, gått på guidad tur i Bologna, varit på middag med lärarna då min och Sofias italienare dissade oss och ett ytterligare besök på puben som avslutades med tequila. På lördagen fick vi välja mellan shopping eller fotboll efter ett besök på ett museum och alla blev chockade när fyra svenska tjejer valde fotboll, mitt lag vann och på kvällen var det dags för utekväll med dans framför djbåset, ännu äckliga toalett eftersom alla rökte inomhus och prat med sliskiga italienare. Dagen efter gick vi på en äkta italiensk fotbollsmatch som slutade med 2-2 och på kvällen var vi på en ölfestival där armbrytning stod på schemat. Andra veckan började med en resa till underbara Venedig där vi besökte fler kyrkor, kollade på duvor och hade det bra. Sista dagen skulle vi gå fyra kilometer till en slags kyrka men istället shoppade vi medan italienarna hade lektioner. På kvällen var det en sista middag, även den bästa (med godast pizza). Som avslut på Italien gick vi till en annan pub som hade öl och vattenpipa. Den var mysig men jag var tyvärr tvungen att åka hem tidigt för att sen vakna tidigt och åka hem till ruttna Sverige. Inget mer bli kallad Lady Gaga på stan, på klubben och på resturangen för mig.


Kommentarer
Postat av: amanda

:'(

2012-03-22 @ 13:35:23
Postat av: Anonym

ta med alla bilder på ett usb och ge till mig imorgon <3

2012-03-22 @ 13:36:18



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0