2015

Efter 2014 som var ett jävla pissår hade jag inga förväntningar alls på 2015, men när jag någon månad in på året fick veta att jag kommit in på en kurs tänkte jag att det kanske kunde vända. Pluggade hela vårterminen och även om jag inte fick godkänt tror jag att jag behövde det. Träffade nya människor och provade på nya saker. Fick äntligen gå på nationer och var på både gasquer och bal i fina klänningar. Sommaren fortsatte i samma spår när jag åkte till Göteborg två gånger och fick se nya delar av Sverige. Spenderade många vardagskvällar på bryggan och andra nationer och levde livet. Höstterminen kom och jag hade inga planer alls. Har sökt jobb större delen av tiden men också engagerat mig mer i tjejjouren och gjort en hel del roliga grejer där. Började även övningsköra vilket jag aldrig trodde jag skulle och det konstigaste var att det faktiskt var roligt. Vill alltså påstå att 2015 är året jag provade på nya saker, lärde känna nya människor med samma värderingar och aldrig hade mer än 3000 kronor på kontot. Må 2016 bli cirka lika bra. Amen.
 
Sämsta med 2015: min mobil gick sönder så förlorade all jodelkarma, bikinin jag köpte var egentligen underkläder
Bästa med 2015: klippte av mig håret, blev jourhem åt katterna, skaffade glasögon och ilägg till skorna #blessed
Mål med 2016: skaffa jobb, gå på minst en tinderdejt, bli mindre mesig, fortsätta må bra och leva livet som jag vill
 
Mina nio mest gillade instagrambilder under 2015, summerar ändå året rätt bra. Feminism, fest och fett bra människor.

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0