smaka och kronan

Jobbade mina första pass på Kalmars nation under helgen! Har ju pratat hela terminen om hur jag ska jobba där och vara bäst på allt men inte orkar ta tag i det, så när en tjej skrev och frågade om jag ville jobba tackade jag självklart ja! Jobbade 16-01 på fredagen och 17.30-22 på lördagen. Måste nog ändå säga att det var roligare på fredagen, då jag jobbade i köket på deras restuarang Smaka och hängde med franskar hela kvällen. Alla var så sjukt roliga och trevliga och när vi stängt och städat klart drack vi vin och umgicks. Cyklade hem runt fyra och fick tyvärr inte sova ut dagen efter. På lördagspasset var det betydligt lugnare så jag stod både i kök, bar och entré. Tror nästan konstigt nog att jag gillar kök och entré mest?? Vad hände. Vill absolut komma tillbaka och jobba igen, det är så himla härlig stämning där! Roligaste på lördagen var när jag automatiskt pratar engelska med alla så en svensk tjej insåg en halvtimme innan jag gick hem att jag var svensk, haha. Bjuder på en bild från första gången jag var på Kalmar, reccegasquen i februari!
 

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0