2016

 
 
Så var det dags för ett nytt år IGEN. Jag vet att jag är världelös på att blogga men för min egen skull tänkte jag göra någon slags årsresumé. Har gjort så mycket nya saker under 2016 men samtidigt ingenting. Jag har umgåtts med personer jag aldrig någonsin trodde jag ens skulle vistas i samma rum som (låt oss bara säga att 14-åriga Frida hade varit extremt imponerad) och även träffat nya människor jag hoppas fortsätta umgås med. I perioder har jag hatat mig själv och sakta men säkert börja gilla mig själv igen. Helgerna spenderades alldeles för ofta på BJ men tillslut lärde jag mig älska det (tack utedansgolvet för att du gör mitt liv värt att leva). Har haft mens större delen av året och har både svimmat och kräkts pga blodförlust och smärta, men lärde mig använda tamponger så det kom något bra ur det ändå. Andra saker som gjorde att jag kräktes under året var tetravinsfyllorna, något jag aldrig gör om. Under hösten började jag plugga men insåg efter två månader att det inte var min grej och mådde så mycket bättre när jag slutade. Cykelolyckorna har varit fler än någonsin och en vecka efter att jag fyllde 22 började jag gå till en kiropraktor som ska fixa min whiplashskada (låter allvarligare är det är mvh hypokondiker). På lördag är det julafton och jag ska till mormor och morfar. Hoppas resten av året går fort så jag kan lämna det bakom mig, för trots att det varit fett bra är jag så redo att gå vidare. 2016 har innefattat så mycket ångest men också världens jävla lycka. Hoppas 2017 också blir helt ok.
 
Förra året skrev jag ju ner mina "mål med 2016", klarade jag dem?
Skaffa jobb: skaffade jobb. Slutade. Skaffade nytt jobb. Blev avsagd. Så.. Ja. 
Gå på minst en tinderdejt: beror väl på hur man definerar dejt.
Bli mindre mesig: alltså helt ärligt, har varit så jävla omesig i år och är så stolt över mig själv.
Fortsätta må bra och leva livet som jag vill: det är väldigt periodvis, för en månad sen hade jag svarat ja, nu vet jag inte.
 
PS någon som kan gissa vilken av månaderna jag slickade upp vin från golvet, blev nekad inträde till BJ och sen spydde ner en restuarang (och Amanda) i Uppsala? Ledtråd: minns inte ens att jag tog bilden så ser lite mer sliten än vanligt ut.

Kommentarer



Vad heter du?
Kommer du tillbaka?

Hemligt meddelande som bara jag ser!

Har du oxå en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0